چربي ساز هاي بزرگ
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

چربي ساز هاي بزرگ

 


به عقيده افرادي که با استفاده هاي سخاوتمندانه از داروهاي ممنوعه و استروئيدها به قهرماني هاي زياد رسيده و از اثرات مثبت اين داروها هم لذت برده و اکنون هم صد البته با انبوهي از عوارض رنگارنگ آنها درگير هستند انسولين يکي از قوي ترين هورمون هايي است که اگر چه استروئيدي نبوده و پپتيدي است ولي از قوي ترين عضله ساز هايي است که صد البته به شدت هم چربي ساز بوده است.
دوره هاي سوما انسولين
مصرف اين هورمون در پرورش اندام حرفه اي و پيشرفته به شدت معمول بوده و معمولا دوره هاي سوما انسولين از اجزا و از ملزومات انکار ناپذير و غير قابل حذف پرورش اندام سطوح حرفه اي و حتي سطوح بالا بوده است.
IGF-1
مصرف اين هورمون به همراه هورمون قدرتمند ولي ناشناخته IGF-1 که امروزه خرافات زيادي در مورد اين هورمون رواج پيدا کرده است هم براي افزودن بر طول عمر چند دقيقه اي اين هورمون قدرتمند نيز در پرورش اندام سطوح بالاتر معمول بوده و معمول هست.
هورمون پپتيدي انسولين
قصد پرداختن به اين مسائل حساس را نداشته و فقط مختصري قصد افاضات ادب در مورد هورمون پپتيدي انسولين را داريم تا شايد با بالا رفتن دانش عمومي در مورد اين هورمون که بر خلاف استروئيدها که تهيه نمونه هاي درست و حسابي آن دشوار شده است تهيه اين هورمون به راحتي از داروخانه ها ميسر است از خطرات احتمالي بيگدار به آب زدن در مصرف آن کم شود.
هورمون ذخيره ساز
انسولين در حقيقت هورمون ذخيره سازي است که بدن را وادار به ذخيره کردن مواد غذايي و مخصوصا قند و اسيد آمينه مي کند و سهمي از اين ذخيره سازي که مرتبط با ذخيره سازي آب و املاح و اسيد آمينه در بافت هاي پروتئيني مي شود را عضله سازي مي ناميم و آن را مي پرستيم.

صد البته سهم عمده اي از اين ذخيره سازي هم مرتبط با تجمع چربي زايد در بدن است که آن را چربي سازي ناميده و آن را نکوهش مي کنيم.
افزودن بر نيمه عمر
فلسفه اصلي استفاده از انسولين به همراه هورمون رشد افزودن بر نيمه عمر هورمون هاي پپتيدي رشد است ولي اينگونه به نظر مي رسد و در نظر عموم اينگونه جا افتاده است که هورمون رشد را به همراه انسولين مصرف مي کنند تا از تجمع چربي زايد در بدن کاسته شود که صد البته چنين هم مي شود.
فشار اسمزي
زماني که انسولين تزريق مي کنيد و يا زماني که بدن شما انسولين زياد ترشح مي کند فشار اسمزي دچار تحول مي شود!

اين مسئله هم به افزايش شديد نفوذ پذيري سلول هاي عضلاني و صد البته سلول هاي بافت چربي به مواد غذايي موجود در خون مي شود و نتيجه هم به صورت افزايش حجم ناشي از تشديد رشد عضلاني و چربي سازي ديده مي شود.
پاسخ اسمزي
پاسخ اسمزي سلول ها به افزايش ميزان ترشح انسولين که مشابه اين حالت در قدرت و شدت بيشتري در تزريق انسولين هم ديده مي شود چيزي جز افزايش نفوذ پذيري سلول ها نسبت به مواد غذايي موجود در خون نيست!
تشديد ورود مواد غذايي به درون بافت هاي عضلاني با افزايش شديد حجم عضلاني همراه است و در اين بين چنين حالتي در بافت هاي چربي هم رخ مي دهد که نتيجه آن را نيز به صورت تشديد چربي سازي در بدن مي بينيد.
کساني که انسولين مصرف مي کنند را حتما به عينه ديده ايد که همانند بالن باد مي کنند و اين باد کردن نيز در اغلب موارد در نتيجه افزايش حجم بافت چربي زايد در بدن و در برخي موارد نيز در نتيجه تشديد رشد عضلاني توام با چربي سازي است.
هورمون چربي ساز
هورمون انسولين هورمون آنابوليک و قدرتمندي است ولي در کمال تاسف بايد به اطلاع برسانيم کمه همين مسئله آنابوليسمي که در مورد عضلات مطرح است در مورد اين هورمون در باب بافت چربي هم صدق مي کند و به عينه مي بينيد که هورمونه انسولين هورموني به شدت چربي ساز هم بوده است.

هورمون انسولين را اصلي ترين هورمون ذخيره ساز بدن دانسته اند و درست به همين دليل هم مي بينيد کساني که ديابت دارند و از انسولين و يا از ديگر داروهاي ديابت استفاده مي کنند با افزايش وزن و چاقي رو در رو مي شوند که اين فرم از چاقي ها براي افرادي که تا بوده از لاغري هم رنج مي برده اند تا حدودي دلچسب بوده و براي افرادي که از چاقي تنفر داتند کابوس وار ظاهر شده ا ست.
استفاده هاي غير پزشکي
اصلي ترين استفاده هاي غير پزشکي از انسولين در پرورش اندام ديده مي شود و ورزشکاران از اين دارو براي تشديد رشد در بدن خود استفاده مي کنند.
مخاطرات
استفاده هاي غير پزشکي از اين هورمون معمولا با مخاطرات زيادي همراه بوده است که شوک انسوليني از اين جمله بوده است.
شوک انسوليني
در اين حالت که معمولا خطر *** را هم به دنبال دارد انسولين وارد شده به بدن، تمامي قند خون را به سمت سلول هاي عضلاني و چربي رانده و خون را از قند تخليه مي کند و مغزي که انرژي خود را از قند موجود در خون به دست مي آورد به ناگاه با فقر انرژي رو در رو شده و فرد دچار حالت خواب آلودگي شده و به زودي از خال مي رود.

در اين حالت گفته مي شود که فرد در شوک انسوليني فرو رفته است و اگر در اين حالت، با تزريق سريع وريدي قند و سرم هاي قندي قند خون فرد تعديل نشود و انرژي مورد نياز مغز تامين نشود *** نيز حتمي خواهد بود و درست به همين دليل نيز گفته مي شود خواب پس از تزريق انسولين اولين و قطعي ترين گام به سوي *** است.
ترفند
ورزشکاران براي به حداقل رساندن اين خطر به ازاي هر واحد انسوليني که مي زنند در حدود 10 الي 15 گرم قند ساده را نيز ميل مي کنند تا به شوک انسوليني و با *** رو در رو نشوند.
تشديد چربي سازي
از ديگر عوارضي که استفاده هاي طولاني مدت از انسولين به همراه و به دنبال داشته است مي توان به تشديد چربي سازي در بدن و تجمع چربي زايد در بدن اشاره کرد.
ترفند
صد البته با استفاده از هورمون رشد که معمولا به همراه انسولين مصرف مي شود تا حدودي مي توان از اين مشکل جلوگيري کرد.
مقاومت انسوليني
مقاومت انسوليني نيز از ديگر عوارض استفاده هاي طولاني مدت از انسولين بوده است که راه فرار چندان مطمئني هم براي اين عارضه و اين تاثير منفي يافت نشده است و بسته به ژنتيک و ساختار بدني منحصر به فردي که هر فرد دارد افراد در برابر اين عارضه هم آسيب پذير هستند.
تاکيکاردي و آريتمي
از ديگر عوارض جانبي استفاده هاي طولاني مدت از انسولين که افراد مصرف کننده و حتي تجويز کننده چيز زيادي در مورد آن نمي دانند و زماني که به اين عوارض دچار مي شوند تازه دو زاري مبارک سقوط مي کند که چه بر سر خود آورده اند مي توان با تاکيکاردي و آريتمي اشاره کرد.

اين عوارض با کارکرد قلب مرتبط مي شود و در اغلب موارد هم فرد را به سمت و سوي *** در اثر عوارض قلبي رهنمون مي کند و جالب است بدانيد مشکلات بسيار پر هزينه و درد سر سازي هم هستند.
استروژن
پرورش اندام سطوح حرفه اي و پيشرفته به انسولين رضايت نداده و از استروئيدها و داروهاي ممنوعه ديگر هم در حد و اندازه تيم ملي استفاده مي کند!

داروهاي استروئيدي که امروزه همانند نقل و نبات استفاده و تجويز مي شود داروهايي هستند که علاوه بر اثراتي که دارند و به عينه هم مي بينيد و شايد هم تجربه مي کنيد در درصدهاي مختلف به هورمون هاي زنانه استروژن هم تبديل مي شوند و همين هورمون هاي زنانه ناشي از تبديل شدن استروئيدها هم مشکل ساز مي شود.
افزايش ميل شبانه
هورمون زنانه استروژن در بدن مردان نيز به مقدار کمي يافت مي شود و وجود همين مقدار کم از اين هورمون علاوه بر اثرات مختلفي که دارد به افزايش ميل .... هم ختم مي شود و درست به همين دليل هم داروهايي که استر استروژن در خود دارند يا به شدت به هورمون هاي زنانه تبديل مي شوند ميل شبانه را در مردان تقويت کرده است.

درست به همين دليل هم زماني که براي مهار کردن اثرات استروژني داروهاي سنگين از آنتي استروژن هايي که از تبديل شدن استروئيد به استروژن جلوگيري مي کنند استفاده مي شود با افت شديد ميل شبانه مردان هم مواجه مي شويم.
وجوه اشتراک
وجه اشتراک هورمون استروژن با هورمون انسولين همين مبجث چربي سازي بوده است هر چند استروژن نيز همانند هورمون انسولين هورموني آنابوليک هم بوده است و با افزايش برق آساي حجم بيگانه نيست هر چند اين حجم در اغلب موارد ناشي از تجمع آب و چربي در بدن باشد.

گفته مي شود که استروژن هم در درصد هاي کم تاثير مستقيم بر روي بافت هاي عضلاني داشته و نقش آنابوليکي مستقيم مختصري هم دارد.
تجمع موضعي چربي
تجمع چربي در برخي نقاط بدن زنان مورد پسند بوده و به تناسب اندام و به زيبايي زنانه بدن وي کمک مي کند ولي متاسفانه اين چربي ها وقتي که در بدن مردان رخ مي دهد نه تنها به زيبايي و تناسب اندام وي کمکي مکي کند بلکه وي را به شدت محذب هم مي کند.
ترفند
استفاده از آنتي استروژن هاي مناسب به همراه دوره هايي که مي رويد و در اصل نبايد برويد امري انکار ناپذير است و بايد باشد.
ولي در اغلب موارد مي بينيم که کسي توجهي به اين موضوع ندارد يا اصلا کسي از وجود چيزي به نام آنتي استروژن و از الزام مصرف همچين چيزي اطلاعي ندارد.
مصرف آنتي استروژن هايي که از تاثير استروژن موجود در بدن بر نوک سينه ها جلوگيري مي کند شايد در طول دوره شما را از گزند نوک سينه در امان بدارد ولي در آينده که مصرف اين دارو را قطع کرديد و گيرنده هاي استروژن نوک سينه آزاد شدند استروژن موجود در بدن که تا حدودي به قوت خود باقي است کار دست شما خواهد داد.

پس عاقلانه است از آنتي استروژن هايي که از تبديل استروئيد به استروژن جلويگير مي کنند استفاده کنيد و عاقلانه تر آن است که از استروئيدهايي که به راحتي به استروژن تبديل مي شوند دوري باشيد و عاقلانه ترين راه حل هم بي خيال شدن مصرف استروئيد در ورزش است.
گلوکوز
گلوکوز منبع انرژي برگزيده و طراز اول بدن آدمي است که نياز بدن به انرژي در اغلب موارد از اين طريق و از طريق اين ماده تامين مي شود.
هضم
زماني که مواد غذايي در قالب پروتئين و قند و چربي وارد بدن و وارد دستگاه گوارش مي شوند در جريان فعل و انفعالات شيميايي که در روده ها رخ مي دهد هر کدام از اين سه گروه درشت مغذي ها به ترکيبات سازنده خود تبديل مي شوند:
پروتئين ها: اسيد آمينه
قندها: گلوکوز
چربي ها: اسيدهاي چرب
شايد در نگاه اول ساده به نظر برسد ولي قندها و گلوکوز به راحتي قابليت تبديل شدن به تري گليسريد و بافت چربي را دارد و اين در حالي است که بدن اين ماده يعني گلوکوز را به راحتي و در فرم گليکوژن هم ذخيره مي کند.
اين داستان چه ارتباطي با بحث ما در اين مقاله دارد الان عرض مي کنم.

بحث ما در اين مقاله در مورد چربي ساز هاي بزرگ بود و خود چربي هايي که مي خوريم اگر چه به تجمع چربي زايد در بدن کمک مي کنند ولي به دليل اينکه چربي ساز نيستند کاري با اين مواد نداريم ولي استروژن و انسولين و اکنون گلوکوز که وجه اشتراک آنها در چربي ساز بودن شان است را به شدت کار داريم چون به تجمع چربي زايد در بدن ختم مي شوند در حد تيم ملي!
مسير بي بازگشت
پس به اين موضوع پي برديم که گلوکوز وارد شده به بدن دو راه را در پيش رو دارد يا به صورت گليکوژن در بدن ذخيره مي شود و يا اينکه به صورت اسيد هاي چربي و در بافت هاي چربي انباشته مي گردد.
اين در حالي است که چربي ها قابليت تبديل شدن به قندها را ندارند و همين مسئله هم مکافات انباشته شدن چربي زايد و آب نشدن آن را رقم مي زند.

درست به همين دليل هم گفته مي شود که در مصرف قندها هم نبايد افراط کرد و قندهاي ساده تنها براي وعده صبحانه و براي وعده پس از تمرين مناسب هستند و بس و در الباقي ساعات روز بايد از قندهاي ترجيحا پيچيده و مرکب استفاده کرد.
پروتئين ها
پروتئين هاي اصولا طراحي شده اند تا به صورت اسيد آمينه در خدمت بدن باشند و بدن با استفاده از اين ترکيبات اولا موفق به ترميم مصدوميت ها و ضايعات خود شود و در ثاني به استفاده از اين ترکيبات به تشديد رشد عضلاني قادر باشد.
ولي در اين ميان برخي از اين اسيد آمينه ها هستند که gluconeogenic هم خوانده مي شود و اين نوع از اسيد آمينه ها به راحتي به گلوکوز تبديل مي شوند.
اين مسئله براي افراد عادي چندان قابل توجه و قابل تامل نيست ولي در مورد کساني که به حجم خشک عضلاني مي انديشند و از چربي ها دور بوده و مصرف قندها را هم در رژيم غذايي خود محدود کرده اند مهم است.
مصرف پروتئين کافي در طول دوره هاي حجم و کات الزامي است و ورزشکاران با اين پيش زمينه ذهني که پروتئين چربي ساز نيست گاه در مصرف اين درشت مغذي افراطي مي کنند ولي حقيقت چيز ديگري است!

حقيقت اين است که پاره اي از اسيد آمينه ها به قند تبديل مي شوند و تبديل شدن اين ترکيبات به قند نيز پيش زمينه اي براي تبديل قندهاي حاصل شده به چربي شده و نتيجه نيز به صورت تجمع چربي زايد در بدن ديده مي شود. پس در مصرف پروتئين ها هم افراط نکنيد.
مقايسه
زماني که يک فرد عادي وعده اي شامل 50 الي 150 گرم کربوهيدرات مخلوط را ميل مي کند قند خون وي به مدت يک ساعت و در حد و اندازه هاي معقول بالاتر خواهد رفت و انسولين توليد شده در داخل بدن نيز تا يک ساعت پس از بازگشت طبيعي قند خون به حالت اول کماکان بالا خواهد بود.
ولي زماني که همين فرد در حدود 300 گرم قند در يک وعده ميل مي کند ميزان ترشح انسولين نيز 300 درصد بيشتر از حالت قبل خواهد بود و اين روند تا 7 ساعت پس از تعديل قند خون نيز ادامه خواهد داشت.

بالا رفتن شديد ميزان ترشح انسولين در بدن ايجاد شرايط آنابوليک مي کند ولي در اين شرايط، چربي سازي هم به شدت اوج مي گيرد.
Gluconeogenesis
در اصطلاح پزشکي به بيوسنتز مولکول هاي جديد گلوکوز Gluconeogenesis گفته مي شود. اين گفته به اين معني است که در جريان اين فرايند و در جريان اين واکنش، گلوکوز از مواد ديگر توليد مي گردد.
بديهي است زماني که تنها منبع سوخت رساني و انرژي زايي مغز، کليه ها، **** ها و اريتروسيت ها همان گلوکوز باشد بدن براي بقا بايد قادر به توليد اين ماده از ديگر مواد باشد.

اين موضوع از دو نظر حائز اهميت اول اينکه افراط در مصرف پروتئين ها هم در برخي موارد که فرد واقعا مستعد چاقي باشد به چاقي و تجمع چربي زايد ختم مي شود و دوم اينکه با استفاده از پروتئين ها هم مي توان نياز بدن به انرژي را به نوعي تامين کرد هر چند به دليل سمي بودن نيتروژن موجود در ساختمان پروتئين ها افراط در مصرف اين دسته از درشت مغذي ها معقول نيست.
رژيم هاي کتوژنيک
افرادي که مصرف قند در رژيم هاي غذايي خود را به شدت محدود کرده و از رژيم هاي کتوژنيک استفاده مي کنند بدانند که بدن آنها قادر است انرژي را از کتون بادي ها استخراج کند.

استخراج انرژي از کتون بادي ها براي تامين نياز بدن به انرژي صورت مي گيرد به اين معني که بدن به هر ترتيبي که باشد نياز مغز و ارگان هاي حساس به انرژي را تامين مي کند و اگر غير از اين بود در جريان تنازع بقا نسل آدمي ميليون ها سال قبل منقرض مي شد.
تري گليسيريدها
تري گليسيريدها سه اسيد چرب در خود دارند که با يک مولکول گليسرول به هم پيوند شده اند.

با جدا کردن اين سه اسيد چرب از مولکول گليسرول بدن مي تواند از مولکول گليسرول بر جاي مانده براي توليد گليکوژن استفاده کند پس مي بينيد در شرايطي که قند کمي به بدن برسد و بدن با کمبود انرژي رو در رو شود حتي بافت هاي چربي هم سوخته و به مصرف توليد انرژي مي رسند و اساس کار چربي سوزي و تناسب اندام هم همين بوده است.
پيروات
به جز دو اسيد آمينه ليزين و لوسين باقي اسيد آمينه ها قابليت ورود به چرخه TCA و قابليت تبديل شدن به پيروات را دارند.
اجازه بدهيد تا موضوع را کمي باز تر کرده و به زبان ساده تر به اين مسئله بپردازيم.
زماني که ذخاير گليکوژن در کبد و عضلات ته مي کشند مغز و عضلات و ارگان هاي بدن نياز به منبع ديگري براي تامين انرژي خود پيدا مي کنند.

اولين جايي که بدن به آن حمله مي کند بافت هاي عضلاني است و بنابراين کاتابوليسم شدت مي گيرد ولي در صورتي که پروتئين کافي در طول روز خورده باشيد از اسيد آمينه هاي موجود در خون هم براي ساختن پيروات و در نهايت براي ساختن گلوکوز استفاده مي کند.
پيش *** ها
اسيد آمينه هاي آلانين، گلوتامين و آرژي نين را مي توان اسيد آمينه هاي ايده آل براي پديده gluconeogenic دانست و از اين رو از مصرف ترکيبي اين سه اسيد آمينه مي توان براي مهار کردن کاتابوليسم در طول دوره تمرينات سنگين و حتي در طول رژيم هاي غذايي سنگين و شديد بهره گرفت.
چند نکته
ü در حدود 80 درصد وزن خشک بافت عضلاني بدن ما از پروتئين تشکيل است. به وجود کلمه خشک در اين جمله دقت کنيد چرا که در حالت عادي بيشترين حجم عضلات خود را مديون آب هستيم!
ü ATP اصلي ترين منبع انرژي براي انقباض عضلات و تعمير بافت هاي مصدوم و تشديد رشد است.
ü گلوکوز اولين منبع توليد ATP در بدن بوده و وجود اين ماده براي تامين نياز مغز و ارگان هاي حساس به انرژي الزامي است.

ü بالا بودن غير طبيعي و غير عادي ميزان قند خون به مرور زمان به تشديد چربي سازي ختم خواهد شد.
توصيه ها
ü براي ساختن بدن و براي تشديد رشد نيازمند مصرف پروتئين کافي در طول روز خواهيد بود و وارد کردن اسيدهاي آمينه ضروري به بدن نيز بايد از ضروريات تغذيه باشد.
ü گفته مي شود که بايد به ميزان 3 گرم پروتئين به ازاي هر کيلوگرم وزن بدن مصرف کنيد و اين در حالي است که در برخي موارد مصرف بيشتر از اين هم ديده و توصيه هم شده است!
ü کل پروتئين مورد نياز بدن را در شش وعده در طول روز وارد بدن کنيد. پس از تمرين و در اولين ساعات روز از پروتئين هاي زود جذب ايزوله و هيدروليزه استفاده کنيد و در انتهايي ترين ساعات شب از پروتئين هاي دير جذب و کازئين استفاده کنيد.
ü پروتئيني که پس از تمرين مي خوريد را ترجيحا در فرم مايع وارد بدن کنيد چون جذب سريع و سرعت جذب اين مقطع زماني اهميت خاصي دارد.
ü از منابع طبيعي پروتئين مي توان به شير، سويا، سفيده تخم مرغ، گوشت قرمر و سفيد اشاره کرد.
ü علاوه بر مکمل هاي پروتئيني مي توان از ترکيب 4 قسمت آلانين به همراه دو قسمت گلوتامين، دو قسمت آرژي نين و يک قسمت تائورين استفاده کرد.
ü مي توان اين مواد را در نسبت هاي ياد شده با هم ترکيب کرده و نتيجه نهايي را در قالب کپسول در آورده و مصرف نمود.
ü مصرف اين فرمول مخصوصا به همراه انسولين و به صورت يک گرم از اين ترکيب براي هر واحد انسولين بسيار عالي بوده است

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:ایزوله دایماتیز,ISO,100,پروتئین,Mass XXplosion ,مکمل بدنسازی,مکمل ورزشی,پروتئین بدنسازی,کراتین,کربوهیدرات,کربو,پرورش اندام,تستوسترون,گلوکوکورتیکوئیدها,نسبت تستوسترون به کورتیزول,هورمون استروئیدی,کورتیزول,گنادوتروپین,مقالات ورزشی,مقالات تخصصی,مقالات عمومی,مقاله,تحقیق,احمدلو,مسعود احمدلو,باشگاه احمدلو,باشگاه کاراته,باشگاه شهید احمدلو,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,برترین مربی,مربی برتر,مکملهاي غذايي,چربي سوزي,کبد,گلوتامين,پروتئين,آمينو اسيد,آنتي کاتابوليک,اکسيداسيون,استقامت بدني,تقويت سيتم ايمني بدن,تشديد سنتز پروتئين در عضلات,ريکاوري,rda,قدرت مکمل,چربي سوزي,پروتئين,آنابوليسم,رژيم,فنيل افرين,لوسين,ليزين,متيونين,چربي سوزي,هيستيدين,والين,کاتابوليسم,گلوتامين,گلوتاميک اسيد,گليسين,پرولين,آلانين,آمينو,آرژي نين,آسپارتيک اسيد,اورني تين,ايزولوسين,تيروزين,تائورين,ترونين,تري پپتيد,تريپتوفان,سيس تين,سيس تئين,سرين,شاخه اي,,, ,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل